Program Kształcenia od 2023 r.
Najważniejsze informacje dla wszystkich dyscyplin
I rok kształcenia
I rok to czas dla doktorantek i doktorantów na oswojenie się ze Szkołą Doktorską oraz czas na różne kwestie organizacyjne:
- z uwagi na praktyki dydaktyczne, które są częścią programu kształcenia, należy zrealizować skierowanie na badania u lekarza medycyny pracy;
- złożenie wniosku/ów o powołanie promotora, dodatkowego promotora lub promotora pomocniczego(wniosek o zmianę promotora można również złożyć przez cały okres kształcenia);
- przygotowanie Indywidualnego Planu Badawczego (IPB) – dokument ten należy opracować wraz z promotorem. Jest to jeden z najważniejszych dokumentów złożonych w Sekretariacie, gdyż opisuje plan pracy nad dysertacją;
- złożenie po pierwszym roku sprawozdania rocznego rozliczającego I rok kształcenia.
II rok kształcenia
Na drugim roku doktorantki i doktoranci mogą rozpocząć realizację praktyk dydaktycznych. Drugi rok jest również czasem na przygotowanie się do oceny śródokresowej odbywającej się po drugim roku kształcenia. Wrzesień jest miesiącem, w którym doktoranci i doktorantki składają sprawozdanie roczne oraz dokumenty wymagane do oceny śródokresowej.
III rok kształcenia
Jednym z ciekawszych elementów III roku jest konferencja interdyscyplinarna obejmująca wszystkie dyscypliny nauk społecznych. Dzięki niej można przedstawić w szerokim gronie specjalistów swoje najnowsze odkrycia badawcze oraz omówić zagadnienia związane z pracą doktorską. We wrześniu należy już po raz trzeci złożyć sprawozdanie roczne.
IV rok kształcenia
Na IV roku liczba zajęć znacząco się zmniejsza. IV rok poświęcony jest w całości na ostatnie prace nad rozprawą doktorską.
Koniec kształcenia Q&A: strona
Konsultacje indywidualne z promotorem
W nowym programie zwiększyliśmy w każdym roku kształcenia liczbę godzin konsultacji z promotorem, co oznacza, że na cały cykl kształcenia przewidziane jest 70 godzin konsultacji indywidualnych z promotorem (10 godzin w I roku oraz po 20 godzin w II, III i IV roku). Promotor wraz z doktorantem/doktorantką wspólnie decydują o formie konsultacji. Konsultacje z promotorem mogą być pomocne w opracowaniu Indywidualnego Planu Badawczego, mogą służyć też wsparciu doktorantek/doktorantów w zakresie kształcenia, rozwoju naukowego oraz pisania rozprawy. Oczekujemy, że zwiększenie liczby godzin wpłynie na bardziej efektywną współpracę doktorantek i doktorantów z promotorami.
Praktyki dydaktyczne
Ekonomia i finanse
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny ekonomia i finanse: PDF
Geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna: PDF
Nauki o bezpieczeństwie
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny nauki o bezpieczeństwie: PDF
Nauki o komunikacji społecznej i mediach
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach: PDF
Nauki o polityce i administracji
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny nauki o polityce i administracji: PDF
Nauki o zarządzaniu i jakości
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości: PDF
Nauki prawne
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny nauki prawne: PDF
Nauki socjologiczne
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny nauki socjologiczne: PDF
Pedagogika
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny pedagogika: PDF
Psychologia
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny psychologia: PDF
Stosunki międzynarodowe
Skrót programu kształcenia dla dyscypliny stosunki międzynarodowe: PDF